10 november 2014

Ik lees Nederlands (2014)

In 2013 heeft Judith van De Boekblogger de uitdaging 'Ik lees Nederlands' georganiseerd. Omdat ik voornamelijk vertaalde boeken lees, vond ik dit een leuke manier om eens wat meer auteurs van eigen bodem te ontdekken. Dus: hup, me ingeschreven en lezen. Ik had me ingeschreven voor 10 boeken maar het zijn er uiteindelijk 20 (!) geworden. Een deel hiervan is te danken aan de recensieboeken die ik van verschillende kanten toegestuurd kreeg; de Nederlandse auteurs waren in 2013 zeer productief!

In 2014 wordt de uitdaging georganiseerd door Inge van Inge leest. Ik heb toch even getwijfeld of ik me weer aan zou melden maar ik dacht: ach, waarom niet? Het is me het afgelopen jaar zo goed bevallen en ik heb nog wel wat boeken van Nederlandstalige oorsprong in mijn boekenkast met ongelezen boeken staan.
Dus: de stoute schoenen aangetrokken en me aangemeld. Ik ga weer voor 20 boeken - welke het worden weet ik nog niet. Maar ik zal ook op dit blog mijn resultaat bijhouden. Benieuwd hoe het lijstje er uitziet op 31 december 2014!


#01: De afstammeling - Almar Otten
#02: Twee zomers - Michael Berg

#03: Vals beeld - Elvin Post
#04: IJstijd - Maartje Wortel
#05: Paniek op de Haarlemmerdijk - Joop van Riessen
#06: Het Boschhuis - Pauline Broekema
#07: Zielloos - Corine Hartman
#08: Moddergraf - Lupko Ellen
#09. Vraag niet waarom - Simone van der Vlugt

#10. Walker - Patrick Conrad
#11. De evolutie van een huwelijk - Rebekka W.R. Bremmer
#12. Alibi - Martine Kamphuis
#13. Hollands Siberië - Marriët Meesters



Geen opmerkingen:

Een reactie posten