16 oktober 2013

Cursus Stemacteren

Omdat mijn baan gaat verdwijnen en ik nog geen zekerheid heb of ik wel of niet mag/kan blijven, ben ik me gaan oriënteren op een andere loopbaan. En volledig uit het niets kwam naar boven: stemacteren, voice overs inspreken en dergelijke. Vraag me niet waar het vandaan komt, maar *floeps* het zat in mijn gedachten en ging er niet meer uit.
Dus ik ben eens gaan googelen en wat blijkt: er is een heuse cursus stemacteren! Ik ben in augustus eerst maar eens een stemtest gaan doen, want voor hetzelfde geld is je stem absoluut niet geschikt voor dat werk. Maar gelukkig was de test positief en heb ik me aangemeld.

Gisteren was het zover: de eerste les. Leuk! Gelachen dat we hebben met de eerste pogingen! Stemacteren blijkt een echt vak te zijn, waarmee je heel veel kanten uit kan. Ik ben heel erg benieuwd waar deze cursus mij brengt - en wat er ook gebeurd op banengebied; deze cursus ga ik gewoon doen.
Valt de appel dan toch niet ver van de boom? Mijn moeder en mijn broer hebben in een ver en minder ver verleden voor de lol op het podium gestaan - dat leek mij echt absoluut helemaal niks. En nu ga ik zelf toch ook een beetje die kant op. Het kan verkeren.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten